Biography of Sasmita Uci Wulandari

 Sasmita Uci Wulandari

My name is Sasmita Uci Wulandari called sasmita, I was a student who was fortunate to get a scholarship to University of Malang with a history major. I was born on December 15, 1999, Pasuruan. I live in the Sekarmojo village, Purwosari, Pasuruan. I had the hight ideals of being a force for education. 

I'm primary school at the Islamic Boarding School of ilmi Sekarmojo. After that I'm goes to the Islamic Junior High School  Hidayatul Mubtadien Sekarmojo. From Elementary School to Islamic Junior High School, I'm always ranked top in my class. Because that many teachers proffer me to continue the to hight school.

After graduating from Islamic Junior High School in 2016, I wanted to go to Vocational High School One Purwosari. But when I'm signed up, the school authorities weren't sure of my ability. The school says that the Islamic Junior High School son can't even get into a hight school. But with strong my determination I'm finally passed the test and made it to Vocational High School One Purwosari with a degree in agriculture.

Just as when I was in Elementary School and Islamic Junior School, in Vocational High School I'm also received the best grades in my class. The previously unconvinced school became convinced of my ability. Graduating from Vocational High School in 2018, I'm wanted to continue college but was still rattled by the cost.

I was follow a scholarship and failed the entrance exam. Finally I'm decided to gap year and waited for a college test the following year. I'm decided to work to gain experience and to help with the my family finances because at the time both parents were not at work. First time I'm worked, I was a sales in those credit firms in Malang for three months. Then I moved to work at one of the food factories in Pasuruan.

A few months later the opening of the scholarship reopened, and I followed her back and finally got away. Now I'm goes tos  University of Malang with a history major. I'm never stops trying because I'm thinks  the failure intial of success. Step forward, keep spirit, get your dreams.


Terjemahan

Sasmita Uci Wulandari

Nama saya Sasmita Uci Wulandari yang biasa dipanggil Sasmita, saya adalah seorang mahasiswa yang beruntung mendapatkan beasiswa di Universitas Malang dengan jurusan Sejarah. 

Saya lahir pada 15 Desember 1999 Pasuruan. Saya tinggal di desa Sekarmojo,Purwosari, Pasuruan. Saya memiliki cita-cita tinggi yaitu menjadi tenaga kependidikan. Saya SD di SDI Madinatul Ilmi Sekarmojo setelah itu saya melanjutkan ke Madrasah Tsanawiyah  Hidayatul Mubtadien Sekarmojo. Dari SD sampai Madrasah Tsanawiyah saya selalu mendapat peringkat terbaik di kelas saya. Karena itu banyak guru yang menawarkan saya untuk melanjutkan ke sekolah negeri.

Setelah lulus dari Madrasah Tsanawiyah pada 2016 saya ingin melanjutkan ke SMK Negeri 1 Purwosari. Namun ketika saya daftar, pihak sekolah seperti tidak yakin akan kemampuan saya. Pihak sekolah mengatakan bahwa anak Madrasah Tsnawiyah belum tentu bisa masuk sekolah negeri. Namun dengan tekat kuat akhirnya saya lulus tes dan berhasil masuk ke SMK Negeri 1 Purwosari dengan Jurusan Pertanian. 

Sama halnya ketika saya berada di SD dan Madrasah Tsanawiyah, di SMK saya juga mendapat peringkat terbaik dikelas saya. Pihak sekolah yang tadinya tidak yakin menjadi yakin akan kemampuan saya. Lulus dari SMK pada tahun 2018 saya ingin melanjutkan kuliah namun masih bingung dengan biaya nantinya. 

Saya mengikuti beasiswa namun gagal pada saat mengikuti tes masuk. Akhirnya saya memutuskan untuk gap year dan menunggu tes kuliah ditahun berikutnya. Saya memutuskan bekerja untuk mendapatkan pengalaman dan membantu keuangan keluarga saya karena pada saat itu kedua orangtua saya tidak bekerja. Pertama kali saya bekerja saya menjadi sales disalah satu perusahaan kredit di Malang selama 3 bulan. Kemudian saya berpindah bekerja disalah satu pabrik makanan di Pasuruan.

Beberapa bulan kemudian pembukaan beasiswa dibuka kembali saya  mengikutinya lagi dan akhirnya lolos. Sekarang saya berkuliah di Universitas Malang dengan jurusan sejarah. Saya tidak pernah berhenti mencoba karena menurut saya kegagalan itu merupakan awal dari kesuksesan. Maju kedepan, terus semangat menggapai impian.


















Komentar

Postingan populer dari blog ini

Cara Membuat Lukisan Dari Limbah Plastik

SoS4LOVE Project 2020